Ett annorlunda år

Jag vaknade i mitt och Matildas lilla rum i Oslo den 1 Januari 2011 med 39 graders feber och visste direkt att det här skulle bli ett "annorlunda" år. Om jag ska vara ärlig så var "annorlunda" inte ordet som dök upp i min febriga hjärna, men jag vill ju inte förarga gudarna. Så där låg jag, som tur var hade jag sällskap av Matilda som var lika sjuk. Vi sov nog tre dagar i sträck innan vi tillfrisknade och återvände till jobben på Ikea.
Vi bodde Januari ut på Svenska Föreningen, sen flyttade vi in hos Sara och Hamed de två sista veckorna innan vi flyttade hem till lilla Ystad igen. Beslutet att flytta hem igen var inte så svårt.
Hemma i Ystad blev det mesta som vanligt igen. Jag tackade och tog emot när jag fick mitt gamla jobb tillbaka. Samtidigt som det var ganska skönt att vara hemma igen, så kände jag att jag behövde något eget. Så när mormor och morfar erbjöd mig deras lägenhet över sommaren kunde jag inte ha blivit gladare. Men sommaren gick fort och det enda som var minnesvärt var resan till USA som var fantastisk! DIT kommer jag åka igen, utan tvekan.
Sommaren led mot sitt slut, men innan den var över hade vi lyckats få en alldeles alldeles egen liten lägenhet. Så jag packade ihop mitt liv och flyttade in i den nya lägenheten med min fina pojkvän. I samband med flytten fick jag ett tråkigt besked som har gjort hösten till ett virrvarr av känslor. Jag har gråtit hysteriskt, skrattat hysteriskt och samtidigt varit hysteriskt lugn. Allt har varit hysteriskt.
I Oktober månad, efter två års tjatande om rött hår så tog jag mig i kragen och tvingade mig själv att göra det. Nöjd.
Julen har jag redan berättat om, den var som sagt annorlunda. Och nyår började jag med att fira hemma hos Erika som precis kommit hem från Thailand. Klockan nio började jag jobba, och vilken natt det var! Inte en lugn stund. Stämplade ut 06.12. Jag, Staffan och Dahl var heeelt slut!
En kort summering av 2011, ett "annorlunda" år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0