Jävla ölflaska..


De senaste dagarna har varit, vad kan jag säga.. annorlunda. I fredags skulle jag jobba 20-05 men redan klockan tolv började jag känna mig konstig. Fick ont i magen, mådde illa och höll på att svimma. Så jag satte mig ner och ringde alla på hela listan utan framgång. Fick gå klockan två ändå men somnade inte förrän fyra. Skulle upp fyra timmar senare igen & hjälpa syster att flytta till Helsingborg. Det gick förvånansvärt bra. Familjen var samlad igen, för första gången på väldigt länge, och det kändes riktigt bra. På vägen hem sov jag i bilen och några timmar senare blev jag upphämtad av Matilda. Vi satt vid köksbordet, åt persikor, kastade cheeseballs på varandra och skrattade så vi grät. Precis när jag började tänka på att gå hem & lägga mig så ringde Fredrik och började babbla om nån jävla grisfest i Sövde eller Skövde eller vad fan det heter. Så jag tog min baginbox och hoppade in i Fredriks baksäte. Några minuter senare var vi på en väldigt tyst förfest hos Terese kompis. När vi äntligen drog till grisfesten så var det första jag hörde dansbandsmusik, och jag trodde nästan jag skulle avlida. Så jag, Fredrik & Terese åkte hem till Fredrik istället, där Fredriks syster tydligen hade förfest. Det märktes i alla fall inte. Direkt när vi kom innanför dörren kom mamman i huset ner i morgonrock och gav oss en läxa. Så vi gick igen, fjärde gången gillt. Hamnade hos Terese denna gången. Satte oss i hennes runda säng, drack vin och körde "sanning eller konka". Tiden bara flög förbi och vi var inte på Öja förrän halv tre. Slapp i alla fall att betala, men snubblade på en ölflaska på vägen in. Karma. Inne på Öja skakade jag rumpa med Terese i en halvtimme, vinkade till fel människa och blev uppbjuden till dans av Matildas granne. När jag kom ut ur Fredriks bil halv fyra imorse så var jag nära att svimma igen. En stund senare kommer jag i alla fall innanför dörren och ser då att det rinner blod längs hela foten. Jävla ölflaska..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0