Vi dansar inte runt granen, vi springer.

Saker jag kommer sakna på Max:

- Dipsåserna. Speciellt Sweet&Hot och Green&Garlic. Muuuuuuums!
- Merförsäljningstävlingarna, för efter Louise O slutade så var det ingen som kunde slå mig ;)
- Personalfesterna! Ingen kan festa som oss.
- Mina fina arbetskollegor. De bästa människorna jobbar på Max, bara så ni vet :)

Saker jag inte kommer sakna på Max:

- Det hala golvet som alla fruktar att halka på. Själv har jag ramlat två gånger.
- LYXSHAKEN! Den där jävla lyxshaken som stannar upp hela kön.
- Glassmaskinen som lägger av när man har gjort fem glassar, och har tio stycken kvar att göra.
- Diskmaskinen som bara fungerar när den känner för det.
- Kaffemaskinen som måste fyllas på när man står ensam i kassan med kö till dörren.
- Golvet i serveringen på vintern.
- Golvet i serveringen på sommaren.
- Maxboxen. Mest för att man glömmer att fylla på leksakerna och måste springa och hämta nya stup i kvarten.
- Turister som inte förstår engelska.
- Tvättkorgen som gärna svämmar över. Speciellt när man är försenad och har 30 sekunder på sig att hitta kläder.
- Allt man kan bränna sig på. Fritösoljan, den stora grillen, den lilla grillen, smältosten..  
- Och sist men inte minst, mössan.

Jepp. Sista listan är längre än den andra. Men det är bara småsaker om man ser på helheten. För jag ångrar ingenting och kommer att sakna min tid på Max. Imorgon jobbar jag mitt sista pass, det är.. bittersweet.



        Bild från personalfesten i vintras. Vi dansar inte runt granen, vi springer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0