GRATTIS MATILDA!

Detta blogginlägget tillägnar jag min BFF Matilda! Hon fyller nämligen 20 år idag. Därför måste jag ju berätta några legendariska Janni&Matilda-historier.

Vår vänskap började när vi gick i trean på lågstadiet. Vi gillade faktiskt inte varandra back then, men det förändrades ett år senare och sen dess har vi varit oskiljaktiga. 

På mellanstadiet låg vi oftast på golvet i mitt rum och spelade in band. Vi lyssnade på N*sync, analyserade bandmedlemmarna och åt lösgodis. Självklart sjöng vi också tills vi fick ont i halsen och skrattade tills vi kissade på oss!

Jag kommer ihåg en gång då vi sprang runt i mina grannars trädgårdar (bara för att vi inte fick) och helt plötsligt så fastnade Matilda i ett staket. Jag fick panik och började dra och slita i henne samtidigt som hon skrattade så hon grät. Efteråt fick jag skjutsa henne hem på min slitna cykel, kommer du ihåg varför Matilda?

När jag var tretton år skiljdes mina föräldrar och Matilda var den första jag ringde. Hon var också den första som fick mig att skratta igen. 
Ett år senare hängde vi i fönstret på min nya lägenhet med så mycket vatten i flabben att vi höll på att spricka. Och den som skrattade först förlorade! Det körde vi med ganska länge. Sen tröttnade vi väl på att spruta ut vatten ur näsan..

På gymnasiet förändrades det mesta. Galna fester blev vardagsmat och killar började inkräkta på vårt revir, men vi håller fortfarande ihop. En lite mer sliten vänskap än innan, men förhoppningsvis en vänskap som kommer att hålla livet ut!

Vad kan jag säga? AJ LAV JO <3



Kommentarer
Postat av: Fanny

aaw vad kärt skrivit. :P och söt bild!!!

2009-12-01 @ 00:49:01
URL: http://bbulletproof.devote.se
Postat av: Emma

Nauw <3... Er två kommer jag aldrig att glömma..Älskar er <3

2009-12-01 @ 19:59:00
URL: http://emmiisz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0